onsdag, mars 02, 2011

Lastbilschaufförer

Lastbilschaufförer måste vara de mest ödmjuka chaufförer som finns. Det finns inga andra som lägger ut sig för gående i den grad som dom gör. Det finns inga andra som visar tacksamhet och att dom är glad när dom hjälper till som dom gör. Dom är helt underbara!
Var på väg hem från bussen idag och en lastbil kom emot mig i detta slaskväder så jag tänkte att jag kommer att få kasta mina jeans i tvätten när jag kommer hem. Men icket. Han var så snäll så han saktade in och lade ut sig rejält så att det inte skulle stänka på mig. Jag blir så glad över sådana små gester som visar på så mycket respekt :)

Äldre människor däremot börjar jag störa mig på ganska mycket nu. Varje gång jag ska gå hem ifrån bussen så lägger dom ALDRIG ut sig. Vad är det med äldre och att köra bil? Yngre och medelålders lägger alltid ut sig i den mån det går. Men äldre har nog fan tunnelseende, det är precis som att dom inte ser en eller så bryr dom sig verkligen inte om en. Men det är verkligen brist på förståelse och respekt tycker jag. Inte är det mitt fel att det inte finns trottoar där jag bor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!