måndag, mars 21, 2011

Jobbsök

Har efter idag sökt ca 16-17 st sommarjobb på olika ställen. Och det är 1 ställe som har verkat positiv mot mig och verkligen velat ha dit mig. Vilket är inom omsorgsförvaltningen.. I och med att jag redan har en kontakt där sedan innan så gick jag dit och pratade med dom. Får väl höra om någon/några veckor om det blir något eller inte.
Och jag fördömer handels.. Varför ska man ha gått handels på i princip alla ställen? Har man inte gått handels får man inte jobb. Och snabbmatställen eller äldrevård vägrar jag tyvärr..
Men jag hoppas på det bästa nu :) Har varit ute i relativt god tid. Dom allra flesta ställen har sagt att dom inte kommer att veta förrän i slutet av april. Så under de här 2-3 veckorna har jag gjort mitt bästa. Så förhoppningsvis får jag jobb någonstans där jag vill vara.


Kan det inte bara vara så här enkelt?


Jag har planer i sommar som jag gärna skulle vilja kunna genomföra. För det första så skulle jag vilja kunna åka på berget. Har haft så roligt hittills. Men behöver folk att åka med..
För det andra så vill jag kunna åka till prästgården igen, äntligen. Planer börjar ta form, men vi får väl se hur det blir.
För det tredje så skulle det vara helt awesome om man gick ihop ett gäng och köpte en buss som man målar och inreder för festivaler. Skulle vara askul!

Men allt detta kräver både tid och pengar. Så jag måste få jobb för att kunna göra något men samtidigt så ska jag ju helst inte jobba just dom dagarna.. Det är lite svårt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!