måndag, augusti 15, 2011

Tandläkaren, smoothie och svampplockning

Idag har varit en relativt fullspäckad dag. Åkte till tandläkaren i morse för att laga mitt sista hål. Och som vanligt fick jag 2 bedövningssprutor. Det hade dock inte blivit helt bedövad när dom började så det ilade lite grann. Men jag stod ut, duktiga jag! När jag gick därifrån däremot var jag heeelt bedövad. Kändes som att jag dreglade hela tiden.. Haha :P

Väl hemma vilade jag ett tag innan jag år frukost. Insåg dock att jag inte kunde tugga.. Så jag gjorde en fruktsmoothie á la Isabell där följande ingår:
2 dl yoghurt
2 ägg
2 msk rågsikt eller liknande
1 tsk honung
frysta bär

Detta kastade jag ihop lite snabbt, dock med sylt då jag inte hade bär hemma men det gick bra det också. Vad gör man inte i nödsituationer liksom?

Mitt på dagen blev jag upphämtad utav Hållenflickorna (som dom för övrigt heter på min telefonlista också ;)) och vi drog ut i skogen med hundarna för att plocka svamp. Ett hemligt ställe så jag får inte berätta vart det är!
Det var premiär för min del. Har aldrig plockat svamp i hela mitt liv men roligt var det :) Några små incidenter blev det dock.. Jordgetingar dök upp och stack Malin och Selma. En stooor, fet spindel skrämde livet ur mig så att jag nästan fick en panikattack. Men då kom Selma och räddade mig och därefter följde hon mig och plockade svamp. Hon är en riktig lyckohund för jag hittade massor då :)

Allt som allt var det en trevlig vistelse ute i skogen och dagen har bjudit på massor av äventyr.
Nu när jag har rensat och stekt svampen (för att sedan frysa) så ska jag sätta mig med mitt pussel (ja, jag vet att det låter som att jag är förtidspensionerad! :P Hahaha...)

Massa kantareller som jag plockade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!