tisdag, augusti 30, 2011

Stress i huvudet

Trött i huvudet nu ikväll.. Sprang på stan och gjorde en massa ärenden vilket resulterade i att jag blev stressad. Väl hemma kastade jag ihop maten, fixade disk, tvätt och organiserade skafferiet. Har även hunnit scrapa etiketter till några burkar som jag inhandlade idag. Insåg dock, alldeles för sent, att dom är lite väl stora, men det får jag väl leva med..

Hur som helst så känner jag av att min stress är på ingående på allvar nu. Den har varit på gång i 2 veckor redan och (därför har jag haft sämre immunförsvar tror jag) nu börjar jag känna av den ordentligt. Märker hur jag blir uppe i varv lättare nu när skolan närmar sig. Skolan är en ganska stor stressfaktor för mig, det är en stor press. Men jag hoppas att det ska gå lika bra som i våras, om än lite bättre kanske. 

Har suttit och pluggat nu ikväll men huvudet har inte alls hängt med och jag har inte förstått någonting. Robert har fått hjälpa mig med allt. Jag blir lätt ofokuserad och virrig när jag är stressad, det sätter sig i huvudet helt enkelt..

Aja, nu ska jag nog bara ta det lugnt. Måste försöka somna i vettig tid ikväll (yeah, right!?) eftersom att jag måste upp kl. 5 imorgon bitti då jag ska vara barnvakt hela dagen lång... Jag kommer att vara helt borta hela morgondagen känner jag.

Etiketter, inspirerade av Sofie

1 kommentar:

  1. Jobbigt med stressen! Vet exakt hur du känner. Skriv upp allt du behöver göra på en lista och sedan stryker du de saker som kan vänta och inte är akuta och sedan börjar du bocka av listan! Så gör jag när jag blir stressad!

    Om du vill komma hemifrån och plugga för att få bättre ro så kan du komma till bibblan på torsdag, jag tänkte sitta där några timmar då.. Även om man pluggar och inte har tid att surra så kan det vara skönt med lite sällskap och någon att bolla tankar med!

    Fina etiketter! :) Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!