lördag, februari 12, 2011

Sjuk i Sverige


Det har blivit väldigt få inlägg nu men det är för att jag i princip har legat i feber hela veckan, resten av tiden har jag haft en kraftig förkylning så att jag knappt har stått på benen. Men nu börjar den äntligen ge med sig lite grann. Dock hostar jag och snörvlar stup i ett och inte nog med det så har jag dessutom smittat min stackars älskling så att han nu också går runt och är dunder förkyld. Inte att rekommendera.

I vilket fall som helst så fick jag ett infall och satt och tittade på melodifestivalen ikväll. Sverige suger totalt på att rösta fram bra låtar. Inte för att det fanns några, men den enda som jag tyckte var sisådär blev helt utröstad. Men det är ju inte första gången det händer? Vad händer med vårat land? Först röstas FRA igenom, sedan återkommer Moderaterna till makten samtidigt som vi röstar in Sverigedemokraterna och nu förstör vi melodifestivalen. När ska galenskaperna sluta?

3 kommentarer:

  1. Jaaa... Fast notera att folket faktiskt aldrig fick rösta om FRA. Det gjordes åt oss. Vi slapp Euron & vänstertrafik iaf så det är inte helt ute för oss ;)

    SvaraRadera
  2. Men raring! När det gäller melodifestivalen tror jag att det har att göra med att vi yngre tittarna inte röstar.. Vi är väl antingen för snåla eller bryr oss inte tillräckligt och därför går inte våra viljor igenom.. det är dom få som röstar som får avgöra tävlingen, eller hur?. Hur många gånger ringde du på din favorit? .. Nej trodde väl det. Så rösta istället vännen så har du större chans att få som du vill.

    /Isabell

    SvaraRadera
  3. Jag var något sarkastisk.. Man kan inte jämföra politik med melodifestivalen. Jisses.. Jag ville bara poängtera att Sverige börjar tappa sitt fäste.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!