onsdag, februari 23, 2011

Att vara eller inte vara en vän...

Jag förundras över hur människor beter sig ibland. Kommer att tänka på en diskussion som vi hade på skolan om hur många som egentligen tycker jätte illa om en när man är full (fast man tycker att man sköter sig). Men hur många är det då som tycker illa om en när man är nykter och sig själv?

Jag har, eller snarare hade, en vän som har tagit bort mig från sin lista. Hur ska man ta det? Är jag inte längre önskvärd i hans/hennes liv? Eller är det bara sådär att "vi pratar ju aldrig så dig kan jag ta bort"? Men samtidigt så tror jag inte det.. Det här är en person som inte tar bort någon utan en anledning, skulle jag vilja tro i alla fall. Det är inte en person som jag står särskilt nära så att jag kommer att ta upp det eller ens bry mig, inte mer än att jag som sagt blir ganska förundrad. Lite sådär att jag lägger märke till det men inte bryr mig.

På tal om vänner.. Jag hörde av en gammal vän idag som jag inte har pratat med på snart 3 år! Helt sjukt! Så roligt att höra av henne igen och vi sa att vi måste börja ringa lite oftare nu :) Nu har hon dock barn och bor en bit bort, men men..

Idag har jag tvätt att göra. Hade det igår också, men glömde det och hann bara med en maskin. Så idag får jag göra bort 3 maskiner i alla fall. Och som tur är har ingen bokat imorgon så den dagen tänker jag också sno åt mig :P Ja, vi har EN tvättmaskin, ingen möjlighet att torka (mer än en helt vanlig lina) och varje program tar 2,5 timme! Det tar två hela dagar att tvätta... Det är drygt. Jag blir som fast också.. Kan inte fara någonstans på hela dagen/kvällen. Tycker inte om det. Men jag ska inte klaga. Har i övrigt en mycket bra lägenhet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!