söndag, januari 30, 2011

Extrema kristna

Jag lyckades komma in på en länk som gick till ett forum där kristna diskuterar sina åsikter.
En mycket intressant var, jag citerar: "The Bible tells us that women are essentially our property, but thanks to all these liberals, feminazis, homosexuals, atheists, and other America-haters, women are looked upon as equal to men. That shows how far we have fallen!"
Vad är det för fel på människor? Jag är inte kristen för 5 öre, förutom just det faktum att jag fortfarande är skriven i Svenska Kyrkan (från mitt dop) och har inte tagit mig i kragen att gå ur den än, så jag förstår verkligen inte hur dom tänker. Har dom helst missat att det inte är år 20 längre utan faktiskt 2011. Samhället utvecklas, människan utvecklas men tydligen inte alla. De skriver att det är okej att deras döttrar blir våldtagna så länge deras gäster är nöjda. Om så är fallet förtjänar de fängelse. Det är oresonliga åsikter anser jag. Man kan inte bara gå runt och tro att man Äger människor och har rätt att sälja dom eller utnyttja dom hur man vill. Det är fruktansvärt!

De klankar även ner på Sverige. 10 reasons why God hates Sweden. Det är ett land där man accepterar homosexuella, där IKEA har en egen nazistisk polis och ABBA har nazistiska budskap i sina texter. Vart utbildades dessa människor? Har dom växt upp i sekter eller vad är det som har gått snett i deras utveckling av etik och moral?

Jag förstår bara inte hur man kan vara så trångsynt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!