söndag, augusti 29, 2010

Plugg!

Storhandling igår. Dyrt, men väldigt nödvändigt. Blev en lugn dag/kväll. Bjöd en vän på middag. Vi grillade på den mycket rangliga grillen, som knappast lär överleva till nästa sommar. Den som faktiskt var helt okej, bra pris, lagom stor för oss och allt. Så går den sönder... Fy tusan! Men vad ska man göra?
Kollade på dansfeber igår. Helt värdelöst. Det enda som var bra var Morgan Alling, men han är ju bäst på typ allt han gör också. Allt annat, domarna hela programidén sög.

Idag är det plugg som står överst på listan. Plugg, plugg, plugg. Är nästan klar. Har några sidor till att läsa. Men sen är jag färdig. Det känns faktiskt bra att få börja med något igen. Och studera som jag tycker om, det faller mig alldeles utmärkt i smaken det här med internet-studier. Perfekt.
Det börjar på riktigt imorgon. Lite nervöst eftersom att jag aldrig har studerat så här förut. Jag har som fortfarande inte riktigt fattat hur det ska gå till med föreläsningarna och seminarierna. Men vi får väl förhoppningsvis information om det imorgon.

Har som sagt suttit och läst kurslitteratur idag. Pedagogik var ett lite mer svårsmält ämne än jag trodde. Det är ganska svårt, för definitionerna av det är minst sagt olika överallt. Men det ska nog gå bra hoppas jag. Jag får arbeta hårt.


Ska äta köttfärslimpa idag. Mums. Får se om det går bättre den här gången än förra. Det gick inte riktigt enligt planerna förra gången. Men, som man säger, man lär sig av sina misstag. :)

Jag känner mig dessutom mycket bättre nu. Jag tror faktiskt att mina tabletter, eller snarare dosen på tabletterna, gjorde mig sämre. Nu när jag har gått ner på dom så känns det som att en dimslöja har lättats från mig. Jag ser klarare och mår bättre. Det känns mycket bra. Jag hoppas att det fortsätter åt det här hållet nu.

Men nu ska jag fortsätta plugga.
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!