fredag, augusti 13, 2010

Fredag den 13:e



Fredag den 13:e, otursdagen nummer ett. Varför? Jag tror att det har att göra med att tempelriddarna på 1300-talet blev nästan alla dödade av den dåvarande påven Clemens, på just en fredag, den 13:e. Men det finns många olika teorier. Men den tycker jag är den mest trovärdiga kandidaten.
Jag har alltid varit skrockfull av mig och aktat mig för diverse saker, men väldigt ofta utan någon egentlig anledning. Är väl kanske bara för att jag är väldigt försiktig av mig i naturen.

Vaknade idag utan mitt illamående. Tror att den värsta effekten börjar avta, så skönt. Klarar inte att må så där under längre perioder..

Håller på att laga mat nu. Egen klyftpotatis på hempotatis och stekt kyckling. Nom, nom! :) Senare blir det lugn hemmakväll med älsklingen och en nära vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!