lördag, januari 27, 2018

10 veckor kvar

Igår kom nästa milstolpe. 10 veckor kvar! Känns som att tiden bara sniglar sig fram just nu, fast samtidigt tycker jag att dessa månader har gått ganska fort också, framförallt de senaste två. Har inte alls hunnit med där.
30 fullgångna veckor nu alltså. Känns bra. Ett bra mål att passera. Ett annat streck jag har passerat är 10 kg strecket, har alltså hittills gått upp 10 kg. Känns inte alltför farligt än så länge faktiskt. Med Lilja slutade det på 13 kg viktuppgång. Jag hoppas att det inte blir mer än så i alla fall.. Men det kan hända mycket på 10 veckor till. Fast min förhoppning är att det bara är ca 8 veckor kvar :)

Det är mest troligt bara 1 veckas arbete kvar för mig nu innan jag går hem på fulltid. Ska till läkaren på tisdag för att få sjukskriva mig. Men jag har gjort upp en plan med min chef om att det blir en vecka (nu till veckan. mån, tis, tors och fre) som jag kommer att jobba, och då bara kontorsarbete för att ordna upp det sista och sedan går jag hem. Måste lyssna på kroppen och den lilla där inne och då funkar inte det tunga arbetet längre. Vill inte att hon ska komma ut alldeles för tidigt.


Förberedelserna inför lillskruttan börjar komma i hamn. Det är fortfarande en del kvar att fixa, men inga stora saker som måste inhandlas i alla fall. Det är typ två saker till som jag måste fixa/köpa innan förlossningen, men annars är allt på det torra. Det ska bara boas in här hemma nu sen, ser fram emot det faktiskt!

Namn har börjat komma på plats också. Men det kommer jag att hålla hemligt tills att hon faktiskt är här och har fått ett namn. Har ett par förslag/favoriter, men vi vet ju inte vad det blir innan hon är här hos oss. Så det ska bli väldigt intressant att se vad det slutligen blir för namn. Det är en av sakerna jag ser mest fram emot, att få se henne och namngiva henne. Längtar så att jag spricker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!