torsdag, januari 25, 2018

Tripp till Sundsvall

Förra veckan tog jag och Robert en liten tripp ner till Sundsvall. Vi hade båda tagit ledigt från jobbigt eftersom jag hade fått en kallelse till hudmottagningen där. Skulle kolla upp ett födelsemärke under foten som har dykt upp sådär någon gång under de senaste två åren. Har inte jätte bra koll faktiskt.. Jag menar, hur många kollar sig själv under fötterna varje dag? Inte jag i alla fall.
Hursomhelst så skulle jag dit eftersom att de inte vågar göra sådana (eventuella) ingrepp här på vårdcentralerna. Men det visade sig att läkaren tyckte att allt såg bra och godartat ut, så jag slapp bli skuren under hälen denna gång. Ska hålla lite koll bara och se så att det inte växer.

Det är ju inte ovanligt att det tillkommer nya födelsemärken, det är helt normalt, men man blir lite fundersam när man helt plötsligt får ett under hälen sådär. Därför ville väl både jag och läkarna härifrån vara på den säkra sidan. en tripp i onödan kan man tycka, men jag fick stilla mitt sinne.
Dessutom hann vi med en snabbsväng på Ikea för lite shopping. Det blev inte mycket saker, men tillräckligt för att det skulle börja svida i plånboken såhär efter jul/nyår.

Resan ner var inte den roligaste heller då det var en olycka mellan Härnösand och Timrå bara några minuter innan vi rullade neröver. Så vi insåg snabbt att vi skulle bli tvungen att ta en omväg. Som tur var åkte i tidigt, men det slutade ändå med att vi blev 15-20 min sen till sjukhuset och hela bilresan ner tog säkert 2,5 timme drygt. Men till slut kom vi ju fram och hemresan gick betydligt smidigare. De hade precis börjat släppa på trafiken lite grann med hjälp av vakter som dirigerade. Men vi hade ingen kö just då så det gick väldigt smidigt hela vägen hem.
Smidigt att komma hem till föräldrarna också och bli bjuden på middag där efter hemkomsten (mormorn hade hämtat Lilja på föskolan och varit med henne på eftermiddagen). Ett plus var också att vi fick låna deras bil med fyrhjulsdrift och annat sånt därnt bra som inte våra bilar har, gjorde också hela resan smidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!