fredag, februari 24, 2017

Telefon-trubbel

Igår tyckte min kära dotter att hon skulle se om min telefon kunde simma i toalettstolen. Det kunde den inte. Den räddades så pass att den går att använda, men endast om den startas om mellan varje program, för det går inte att "gå tillbaka" med touchknapparna, hemknappen fungerar inte heller. Så jag är rätt så låst. Dessutom spökar den och säger att den överhettas lite nu och då och ibland stänger den av sig själv. Jag är helt enkelt lite svår att nå för tillfället. Men vi ska köpa en adapter så att jag kan använda min gamla Samsung S4 tills vidare.

Försäkringsbolaget är kontaktat och telefonen ska skickas på reparation och förhoppningsvis går den att laga (mina förhoppningar är dock knappt existerande på den fronten). Annars får jag dras med en gam-telefon, i-landsproblem jag vet. Men man blir så lätt bortskämd med nya och ordentligt fungerande prylar. Så jag vill ju gärna ha en ny, men ekonomin tillåter inte det tyvärr. Vi får se hur det blir framöver. Jag bad Robert köpa med en trisslott med miljonvinst på vägen hem från jobbet idag, men han glömde visst den. Så nu har ju någon annan gått och blivit miljonär här i stan, haha!

Barn är ju bara för underbara, eller hur?! ;P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!