onsdag, mars 01, 2017

Framflyttad igen

Jag har varit i kontakt med förskoleadministrationen flera gånger nu och jag blir mer och mer frustrerad. De lovade att det skulle finnas platser att söka till här i Domsjö till April, men nu fick vi veta att det inte blir förrän tidigast Maj. Vi kommer att flytta i Juni, till ett hus i ett helt annat område. Så det var bara till att göra en ny ansökan för start till hösten istället, med ytterligare 4 månaders handläggningstid.
Jag kommer alltså vara hemma till Augusti. Mycket för att jag vill att hon ska ha en trygg plats när hon väl börjar och för att få henne (förhoppningsvis!) på rätt plats på en gång. Att hela hennes tillvaro vänds upp och ner med flytt, inskolning på förskola och att jag börjar jobba samtidigt blir nog lite för mycket för henne (och mig med för den delen). Att vi dessutom -kanske- kommer att behöva renovera eller göra om lite i samma veva skulle nog inte underlätta det heller.
Så detta var den bästa lösningen för oss. Det blir inte många dagar kvar i slutändan och för mitt jobb är det inte det bästa heller. Men vi måste tänka på vad som är bäst för Lilja. Och detta är bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!