fredag, september 23, 2016

Sminkad

Vi har börjat ta varannan kväll att lägga Lilja för natten nu. Funkar jätte bra faktiskt! Nu är hon inte lika kinkig hos mig längre utan verkar ha förstått att amningen är helt slut och då är det lättare att lägga henne. Vi lägger henne för natten vid 19-tiden och efter det får man lite efterlängtad egentid.

Igår kväll spenderade jag min egentid med att leka med smink och lägga på ytterligare på det jag hade från dagen. Lite roligt att stå och leka med skuggningar och testa lite läppfärger som jag annars inte skulle ha på dagen numera. Känner mig lite finare då och får nog tillbaka lite av självförtroendet jag hade innan jag blev mamma.

Såhär blev resultatet. 

Dagsminkning VS kvällssminkning

Piffad med hår och smink

Även snyggt med uppsatt hår

Nu påbörjas snart kvällens egentid. Har inte riktigt bestämt vad denna kväll ska få bjuda på ännu. Vi får se, fast oftast blir det bara i soffan framför en serie faktiskt, haha! Så skönt att bara slappa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!