lördag, april 30, 2016

Valborg

Redan har hela april bara swischat förbi och idag är det alltså valborg, sista april. Många firar med majbrasa, smällare, alkohol osv. Vi gjorde ingetdera. Blir lätt så när man har en liten skrutt att ta hänsyn till, men lika glad för det är jag (är alldeles för gammal för sånt där nu, haha!).

Först var vi till Hållen och umgicks med familjen Lidberg. Åt väldans god lunch som de bjöd på och till dessert lite citronglass som vi tog med oss. Tanken var en liten egen brasa, men det blåste lite för mycket, så vi skippade den helt.
Till eftermiddagen/kvällen blev vi bjuden till Åsliden och familjen Åhlander för middag. Grillspett och potatisgratäng bjöds det på där med blåbärspaj till efterrätt.
Så man kan säga att vår valborg gick i matens tecken då vi bara har frossat i god mat, och varit i gott sällskap under tiden, haha!

Lilja har nyss somnat och jag har också gjort mig klar för sängen, så jag ska alldeles strax krypa ner under täcket jag med (behöver ta igen någon timme från natten som var). Får hoppas att vi får sova bra allihop, har ett nytt pass med babysim imorgon att se fram emot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!