onsdag, april 13, 2016

Feber och förkylning

Inatt fick lillskruttan feber. Vaknade vid 01:00 för amning, men ville sedan inte somna om. Jag som hade sovit bara en timme hade inte alls tålamod och ork för att hålla på med tutten och snutten i all tid, så jag petade på Robert. Han skulle kolla blöjan och märkte att hon var varm. Oja, det var hon. Tempen visade 39,1.

Alvedon och lite mer mat/vätska gjorde susen, för då somnade hon igen.
I morse låg tempen på 38,5 och hon har fått en ny förkylning. Så det går inte så bra för henne nu.
Vet inte om det är tänderna som ger febern eller förkylningen, men oavsett så blir det bara vila och mys tills det är bättre.

Ringt både syster och BVC för råd kring det. För det här med förstagångsmamma, det är inte helt lätt inte. Man har ju verkligen ingen koll på något. Varför är det si? Och varför blir det så? Tur man har några att vända sig till!

Avbokade min tid hos sjukgymnasten idag då jag inte kände för att dra iväg med henne på bussen och vara i stan. Så akut är det inte för ryggen. Jag kan vänta någon vecka, inte som att jag inte är van att lite ont och problem där :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!