måndag, mars 11, 2013

Lördag - En dag i min smak

Trots att det började ganska segt i lördags så slutade det riktigt bra. Vi tog det bara lugnt och vilade upp oss hela dagen. Medan köttet låg och tinade tog vi oss en liten promenad i den fina vårsolen.

Vi bestämde oss för att äta en riktigt god middag. Så vi kastade ihop egna potatisklyftor med morötter, rödlök och vitlök. Jag gjorde fläskfilé och svamp i varsin sin sås där de fick ligga och koka och dra åt sig en massa goda kryddor. Till det blev det lite grönsaker och cola i champagneglas (fråga mig inte varför, dukningen var inte min uppgift :P Jag stod endast för servetterna.) Det var såå gott! Blev helt salig själv i maten, så detta ska jag definitivt göra om.

Kvällen blev det melodifestivalen för min del och till det lite chips och godis :) Mums! Sedan var det film till läggdags. En alldeles lugn och lagom dag för min del.

Servettvikning

Dukning

Middag
Mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!