tisdag, mars 19, 2013

KBT

Jag har haft en riktig berg- och dalbana när det gäller mitt psykiska mående de senaste 2 månaderna. Jag förstod inte först, varför jag började må sämre och sämre för varje vecka som gick. Att jag inte orkade. Inte klarade av någonting. Jag kände mig bara hopplös, att jag aldrig skulle må bättre. Men jag började fundera.. Varför mådde jag mycket sämre?

Visst, det har varit till stor del mitt krig med försäkringskassan. Men det måste väl vara något mer? Jag fick svaret hos psykologen. När man påbörjar en KBT-behandling så mår man som oftast mycket sämre i början. När man utsätter sig för situationer som man annars inte brukar utsätta sig för så får man mer ångest och mår därmed sämre. Men långsiktigt så kommer det att bli bättre. 

Men om ni tycker att jag har klagat mycket eller liknande så har ni nu svaret på varför. Och jag tror att jag kommer att må såhär ett tag framöver, innan det börjar bli lättare och jag börjar må bättre. Så det kommer nog fortsätta regna klagomål från min sida, vilket ni får ta helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!