måndag, februari 25, 2013

To this day

"To this day" är ett projekt av Shane Koyczan där han jobbar mot att stoppa mobbning. Han är poet och jag såg detta klipp där han har skrivit slam poetry och det är ett stycke musik och video till. Den är riktigt bra och jag rekommenderar starkt att se den!



Mobbning är något som finns nästan överallt tror jag. På skolor, arbetsplatser och till och med hemma i hushållen. Men det är främst mobbning i skolorna som uppmärksammas, barn som tar livet av sig för att de blir så otroligt nedtryckta. Detta är helt sjukt, framför allt när det gäller vuxna människor som beter sig på det viset. Jag är nog inte den enda som har egna erfarenheter av mobbning och jag önskar verkligen att belysa det stora problemet som finns i dagens samhälle. Det är inte okej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!