torsdag, december 08, 2011

Reflex

När jag var liten var det inte direkt "inne" att ha reflexer och man tyckte att det var lite skämmigt. Det här beteendet vill jag minnas höll på i min årskull väldigt länge.

Så härom dagen när jag gick till bussen tog jag min reflexväst på mig för att det var mörkt ute. Väl inne på bussen upptäckte jag att det var 1 tjej på hela bussen som hade reflexväst på sig. All cred till henne för att hon vågade trotsa sin årskull's dömanden om reflexer.

Jag förstår egentligen inte varför det ska vara skämmigt att ha reflexer på sig?

Som bilförare idag är man extremt lycklig om gående har reflexer på sig för man är så väl medveten om att de annars inte syns och då är det så lätt hänt att olyckan är framme.

Så för guds skull alla människor där ute, ta på er reflexer när ni är ute i mörkret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!