lördag, december 24, 2011

Ännu ett år..

Ju äldre jag blir desto mer tycker jag att själva julafton blir mer och mer överskattad. Man lägger ner så enormt mycket energi, tid och pengar för en enda dag.
Allt var bättre förr!

Nej, jag skoja bara.. Men när jag var liten så var förväntan så enorm och hela dagen var magisk. Idag tycker jag mest att det är allt runt omkring, julkänslan som gör det magiskt.

Men om det inte skulle vara någonting runt julafton, utan det bara skulle vara den här enda dagen. Då skulle det vara ganska tråkigt tror jag. Därför tycker jag att det blir mer överskattat.

Jag är dock övertygad om att jag kommer att ändra åsikt så fort jag har egna barn. Barnens syn på jul är helt annorlunda och det är värt att behålla så länge som möjligt! :)


God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!