onsdag, december 12, 2018

Underbara juletider

Jag älskar julen mer och mer för varje år nu. Det är så underbart att ha egna barn att spendera den med. Skapa nya och alldeles egna traditioner med vår egna lilla familj.
Det är så roligt nu när Lilja är lite större och förstår mer runt allt. Hon sjunger julsånger, älskar att baka pepparkakor (som också är hennes favoritkaka), öppnar kalender varje morgon (pixiböcker kör vi på då hon inte får äta godis ännu) och hjälper till att pynta granen. Vill så gärna bygga upp en mysig stämning här hemma som de kommer att ta med sig hela livet, något underbart att se tillbaka på. Precis som jag har.

Hittills har vi julpyntat huset, bakat och dekorerat pepparkakor, öppnat adventskalendern varje morgon, pyntat julgranen och haft ett minijulbord med våra vänner.
En bra start på vår jul!
Till helgen blir det mer julbak i form av knäck och lussebullar åtminstone. Sedan börjar det kännas rätt klart inför julen. Klapparna är fixade (några kvar att slå in bara). Känns bra!










I år är jag ju dessutom hemma och mammaledig vilket känns underbart faktiskt. Vill bara mysa med min fina familj!
Vi blir borta på julafton då vi firar med Roberts sida och på juldagen är vi hemma hos oss för att vara med min sida av familjen.


Jag önskar bara att vi får vara friska och må bra hela julen. Hoppas tomten tycker att vi varit snälla i år! Vad finns på eran önskelista till jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!