måndag, december 31, 2018

Julen i dagarna två

Vår jul har varit rätt så mysig i år. Robert har varit ledig sedan den 23:e och börjar jobba nu den 2:a januari. Skönt med mycket ledighet och att ha honom hemma med mig och barnen.

JULAFTON
Julaftonmorgonen var så mysig! Kvällen innan hade Lilja fått ställa fram pepparkaka och ett glas mjölk till tomten. Morgonen därpå, julaftonsmorgon, så gick vi ner och såg att tomten hade varit där. Han hade nämligen lämnat fotspår efter sig, ätit upp pepparkakan, druckit upp mjölken och lämnat julklappar. Lyckan hos 3-åringen när hon såg allt detta

Julafton firade vi sedan hos barnens faster med familj. Det blev mat och massa julklappar. Lilja fick en käpphäst av sin lillasyster och den blev fort en stor favorit!




Sedan fick vi bege oss hem då det var sovdags för barnen. Vi gjorde dom sängklar med pyjamas och allt innan vi for, så Lilja kunde vi bara lägga över i sängen efter att hon somnat i bilen. Emirah var desto svårare. Hon tog nog en timme till innan hon sov.

Men allt som allt var det en lugn dag förutom att Emirah även var extremt mammig, så pass mycket att jag var den enda som fick hålla i och vara med henne. Hon har aldrig varit så tidigare, men det var väl en ny fas hon kom in i just då.

JULDAGEN
Juldagen firade hemma hos oss med min sida av familjen. Nästan alla var här och det blev en perfekt dag. Emirah sov bra under dagen, vi hann med julklappsöppning i tid innan middagen och efterrätten som vi fixade (saffranscheesecake) var supergod! Blev även rätt så nöjd med min dukning på bordet

 Första original-dukningen. Men jag fick ändra sedan då vi insåg att vi inte skulle få plats allihop vid samma bord. Så den undre bilden är dekorationerna som det blev sedan. Borden fick alltså små mini julgranar. Idén fick jag när jag var ute och tog kvistar att lägga ute på bron, så det var inte direkt genomtänkt, men blev riktigt bra ändå!




 Gjorde ett julkort för att ge bort pengar i julklapp. Insidan blev ett pop-up av paket.



Kvällen avslutades rätt tidigt. Vi lade barnen och stupade sedan i soffan. Jag var sååå trött! Men också väldigt nöjd med hela dagen. Älskar att ha familjen här, även om jag knappt hinner prata med dom för allt stoj och stim från barnen och att jag blir så slutkörd. Men ibland är det värt det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!