måndag, december 31, 2018

Årssammanfattning 2018

Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut? Födde mitt andra barn ;) Anlade en rabatt. Planterade buskar. Tapetserat. 
Genomdrev du någon stor förändring? Inget jag kan komma på förutom renoveringen vi har gjort och trädgårdsarbetet. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, tvåbarnsförälder :) Förutom jag själv så fick 4 vänner barn i år. 
Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 17 april, Emirahs födelsedag. 
Dog någon som stod dig nära? Nej.
Vilka länder besökte du? Inget. Som vanligt. 
Bästa köpet? Mina buskar tror jag. 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Nyheten av min kompis graviditet. 
Saknar du något under år 2018 som du vill ha år 2019?  Äganderätten på mitt hus!
Vad önskar du att du gjort mer?  Läst. Mediterat. Tränat. 
Vad önskar du att du gjort mindre? Varit ensam hemma. 
Favoritserier från året som gått?  Suits, Elementary, The 100, Pretty little liars. 
Bästa boken du läst i år?  Har lyckats läsa hela två böcker i år. Så jag får säga Dan Browns "Begynnelse"
Största musikaliska upptäckten? Ingen. 
Vad var din största framgång på jobbet 2018?  Med tanke på att jag inte ens hann jobba två månader under året innan jag blev sjukskriven så hann jag trots det med att hjälpa en ny butik komma på fötter med rutiner och dylikt. 
Största framgång på det privata planet? Att uttöka vår familj med ännu en underbar liten tjej. 
Största misstaget? Har gjort väldigt många misstag med mina barn, har varit den sämsta mamman någonsin i år tror jag. Jag och Lilja har bråkat massor. Orimligt mycket. Utöver det så är det jag kommer på att jag råkade köra över Liljas cykel i somras. Å, vad jag kände mig hemsk och dålig som inte såg mig för! 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare absolut. Men fortfarande mycket att jobba med. 
Vad spenderade du mest pengar på? Huset och trädgården rent allmänt. Vi renoverade köket och anlade både rabatt och jordgubbsland. 
Något du önskade dig och fick? Jag fick en relativt enkel förlossning som jag slapp oroa mig för. Det oroade mig väldigt mycket att det skulle starta vid en dålig tidpunkt. Men detta kunde inte ha blivit bättre. 
Något du önskade dig och inte fick? Ja, jag ville att vi äntligen skulle få köpa huset som vi bor i. Men ännu fler hinder ha stått i vägen för detta så vi väntar fortfarande på svar tyvärr.
Vad gjorde du på din födelsedag 2018? Jag var hemma med barnen medan Robert var i Lycksele och jobbade hela veckan. Mina föräldrar kom förbi för att äta tårta i alla fall. Men jag fick även blombud med choklad av min käraste som inte kunde vara med! 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, att bli ägare av huset och därmed slippa den konstanta stressen och oron över det. 
Vad fick dig att må bra? Att få huset mer renoverat till vår egen stil och därmed göra det till vårat eget. 
Vem saknade du? Min farmor. 
De bästa nya människorna du träffade? Träffat en del nya, men inga jag egentligen har någon kontakt med. Skulle väl i så fall säga kollegorna på butiken jag jobbade 1½ vecka med. 
Mest stolt över? Att jag (ibland) klarar av att ta hand om två barn alldeles själv, exempelvis på stan. Utmaningarna jag satte för mig själv klarade jag alltid! 
Högsta önskan just nu? Att få ett lugnt år, utan turbulens, ångest eller jobbiga besked. 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Lyssna på mig själv! Få min vilja igenom och göra rätt för mig själv och mina barn! 


Så, det var det. Lånade listan från underbaraclaras.se 
Hörs nästa år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!