tisdag, november 20, 2018

Lilja 3 år!

Idag fyller min lilla prinsessa 3 år! Tre år sedan hon kom till oss på beräknat datum. Tre år av toppar och dalar, men alltid med obeskrivlig kärlek. Lyckan att ha dig, se dig växa och utvecklas varje dag. Ser hur du tar efter våra bra och tyvärr även dåliga vanor. Upptäcker världen runtomkring och delar den med din syster, din far och med mig. Underbara barn, som jag älskar dig!






Idag blev hon väckt av familjen med sång, paket på sängen och pepparkaka innan frukost. Lyckan hos henne var total! Presenterna var rätt okej också, åtminstone dom hårda, haha.






Sedan var det dags för förskolan. Efter många om och men (Hon är väldigt hemmakär nu för tiden) så kunde vi åka dit. Och väl vid hämtningen så får man bråka för att få med henne hem istället.
I alla fall. Väl hemma blev det mellanmål och gofika, bulle och kaka. Lilja säger numera "Jag ääääääälskar fika mamma!" Haha! Vi som har försökt hålla allt socker borta så länge det bara gått och jag tycker att vi har lyckats rätt okej, men det blir allt svårare. Men hon är duktig på att lyssna på när vi säger nej faktiskt.

Till  middag blev det favoriten - pannkakor. Hon hjälpte till med att röra om i smeten  såklart! Och när man har födelsedag så får man faktiskt äta glass till :-)



I helgen som var hade vi däremot kalaset för henne.
Lördagen bjöd på blåsa ljuset på tårtan, ballonger, kalasklänning, lek med kusiner (och Johannes!) och massa annat roligt!


Kalasfin!





Lillasyster fyllde 7 månader så hon fick också vara med på ett hörn. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!