torsdag, juni 28, 2018

Midsommar

Vår midsommar spenderades i Näske hos barnens mormor och morfar. Vi åkte dit på förmiddagen så Lilja fick äta lunch och sova där. Och medan hon sov så åt vi andra sillunch, som var rätt okej. Jag är ju ingen stor sillätare, har precis börjat lära mig, men jag åt en del iaf och det var rätt gott.
Utsikten!

Mina hjärtan!

Fick bara bild på den lilla
Efter hennes mellanmål blev det en promenad ner till ån, och på hemvägen plockade jag massa blommor som jag knöt en krans utav. Tanken var att Lilja skulle ha den, åtminstone så att jag skulle hinna fota henne. Men den blev lite för stor och hon var inte alls sugen på att ha den på sig för en photoshoot, så jag fick testa den själv istället, haha.

På promenad, plockandes blommor

Midsommarkrans

Med blommor i håret..
Middagen blev grillat kött/kyckling med potatis, sallad och andra små tillbehör. Mycket gott! Till efterrätt hade jag gjort en marängtårta med chokladtryffel och hallongrädde, toppad med jordgubbar. Den var helt okej, men extremt mastig och supersöt. Skulle nog göra om den om det blir fler gånger, kanske med lite lemoncurd istället.


Kvällen kom och vi hade varit smart med att ta med alla saker för att göra Lilja sängklar där innan vi for hem. Och det funkade faktiskt jätte bra, men hon somnade sent när vi väl kom hem. Tror inte att hon sov förrän klockan var nästan 21. Då försvann Robert iväg på partaj hos några kompisar och jag satt kvar hemma och hade filmkväll själv. Rätt okej det med faktiskt. Jag tycker ju om de där lugna, stillsamma kvällarna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!