fredag, juni 08, 2018

En dag hos mormor och morfar

Imorse ringde Lilja till mormorn och frågade om hon fick komma och hälsa på. Såklart fick hon ju det. Så vi packade in oss alla 3 i bilen och rullade neröver. Vi kom dit ganska lagom till lunchtid. Så vi åt lunch, eller ja, Lilja åt det mesta... även halva min lunch, haha! Därefter sov hon i resesängen i extrarummet, samtidigt som lillasyster sov i vagnen. Skönt med lite egen tid.

Underbar utsikt från altanen

När morfarn sen kom hem tidigt blev hon rätt förtjust, för när han skulle ta Enzo ut på promenad skulle hon prompt med. Hon skrek "vänta", tog på sig skorna och sprang ikapp dom med mamman. Så vi fyra tog en liten promenad medan mormorn var kvar hemma med Emirah och gjorde middag.

Lilja skulle hålla i kopplet och hjälpa morfar med hunden och hon var så nöjd med det. På väg tillbaka plockade vi ihop en liten bukett med blommor som mormor fick. Då bjöd hon oss alla på ett riktigt pannkakskalas och Lilja åt hiskeligt många pannkakor (4 st!).

På promenad med morfar och Enzo

Vi gick bort till en fors

Lilja (och mamman) plockade lite blommor

Pannkakor!

Både hon och jag vart nog riktigt nöjd med den här dagen, den gav oss båda massor av energi och harmoni. Vi har inte bråkat en enda gång, utan allt har flutit på och Vi har haft ett riktigt bra samspel mellan oss.

Så nu är jag nöjd och ska lägga mig i sängen och läsa lite på min bok. Hörs längre fram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!