söndag, juni 10, 2018

Inredning och renovering

Vi har senaste dagarna jobbat med att måla fönster och dörr ut mot altanen, samt runt inglasningen ute på altanen. Där ute har lagt en massa energi och pengar på att få det mysigt och hemtrevligt. Robert har målat en bänk som vi fick av min farmor, vi har införskaffat nya gardiner, 3 posters och en spegel som vi har hängt upp. Sedan har jag piffat med kuddar och filt för att få en mysig stämning. Är riktigt nöjd med allt faktiskt. Det ska bara upp en klocka på andra väggen nu, sedan är det rummet klar (förutom golvet, men det kommer vi inte göra något åt i år).

Våra snygga posters

Så nöjd med spegeln


Köket har ju målats vitt nu. Det är en hel del kvar att göra, men det är så mycket ljusare och trevligare där inne. Nu känner jag faktiskt för att vara där ibland. Köket har ju varit rummet jag tyckt minst om, har haft svårt för allt träfärgat överallt och det mörka och dystra som det medfört. Men det ser ju så mycket bättreut nu, och jag blev väldigt nöjd med de nya handtagen också!

Ett fönster kvar att måla

Äntligen ett ljust kök!

Målat ut mot altanen 

Vi köpte i samma veva två nya tavlor som kom upp i vardagsrummet. Älskar en utav dom, den är så fängslande, enkel och döläcker på samma gång!

Älskar tavlan!



Nu är även min rabatt klar. Plantorna måste bara ta sig lite grann och det kommer att ta något år innan rabatten har blivit mer livlig och lummig med större plantor. Men jag är nöjd med den. Vill bara ha dit någon form av solcellsbelysning som dekoration senare.

Min plantering (med några redan halvdöda blommor, haha!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!