onsdag, juli 11, 2018

Sommarlov

Lilja gick på sommarlov i 5 veckoe efter hennes sista dag på förskolan i torsdags. När hon börjar höstterminen sedan så blir det en ny grupp för henne, en med 3-4 åringar. Hon känns så stor redan. Tänk att hon fyller 3 år i november, det är helt galet! Jag förstår inte var de senaste åren har tagit vägen.

Jag, Lilja och Emirah har iaf tjuvstartat semestern (då pappan får semester först nästa vecka). Det började redan samma dag hon gick hem på lov. Vi fick helt enkelt strömavbrott och packade därför in oss i bilen och for till mormorn och morfarn. Där tiggde vi till oss lite middag.





Dagen därpå spenderade vi i Mellansel hos moster och kusinerna, med bad, mat och lek. Lördag hade vi bokat i Ytterböle då pappan behövde tid och plats för att måla tak i köket. Så vi flydde halva/hela dagen. Vi tog med oss mormorn och den andra mostern (Johanna, eller som Lilja säger 'hanna') och gick på marknad. Den bortskämda stora skruttan fick både det ena och det andra. Men jag hann bli måttligt less, så vi köpte med oss pizza och for hem.



Vi har fått oss en extra tillfällig familjemedlem, kaninen Torbjörna ska bo hos oss ett tag i sommar. Hon är så lugn och fin, men inte van att bli lyft. Så hon får vara i sin bur så kryper vi in och hälsarpå ibland. Ja, jag kanske inte nämnde att det var en jätte kanin på sisådär 7-8 kg kanske.




Sedan dess har det varit ganska lugnt. Inga större pådrag, men det blir ju jobbigt att åka iväg i den här värmen. Idag har Emirah haft det väldigt jobbigt med det, och även jag faktiskt. Har ätit och druckit alldeles för dåligt så jag mådde inte så bra på eftermiddagen. Men utöver det har vi haft en bra dag, utan bråk från den trotsiga 2,5 åringen, hör och häpna! Så fint med sådana dagar! Så vi har badat, lekt och myst ihop här hemma. Imorgon väntar andra äventyr och jag hoppas att resterande sommarlov blir sådär mysigt och underbart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!