onsdag, mars 22, 2017

Shopping och näringsrik kost

I helgen var jag och shoppade lite till oss alla i familjen. Lite skor på Strömsknallen som hade kampanjpriser och lite kläder till mig på Cubus.
Lilja fick två par skor, ett par sneakers och ett par gummistövlar, samt en regnjacka. Det behövs verkligen för just nu har hon bara vinterskorna. Är dock lite osäker på storleken och måste dubbelkolla för att se om jag ska byta dem. Även Robert och jag fick ett par skor. Lite nytt till sommaren då våra har blivit väl utnötta och gjort sitt.

Liljas kläder och skor

Dessutom passade jag på att inhandlade ett set med kläder till mig själv.
Har verkligen fastnat lite mer för den dressade stilen, tycker det är riktigt snyggt och stilrent. Men då jag inte har sådana kläder eller egentligen möjlighet att bära det i så stor utsträckning så köpte jag ett litet mellanting. Ett par byxor (som ser ut som en blandning mellan mjukisbyxor och dressade byxor) och en svart/vit blus. Riktigt snygga tycker jag i alla fall. Premiärade med dom på banken igår och jag kände mig faktiskt lite mer uppklädd och proffsig när jag satt där, haha!
Älskar att få förnya lite i garderoben!

Bild från Cubus

Lilja hade även feber i helgen (dock endast ett dygn ungefär, vilket var riktigt skönt!), men hon har börjat bli lite mer krasslig nu och även jag börjar trilla dit känner jag. Robert har smittat oss, nu när han i princip har blivit frisk igen.
Så vi har hållit oss hemma bara.

Idag tyckte dock lilla L att hennes kost är lite för liksidig. Så hon bestämde sig för att utöka intaget av, ehm.. fiber kanske? Jag tyckte att det var lite väl lång tystnad när jag stod och gjorde disken idag (och som alla vet så när barnen är tyst så hittar de på djävulskap!), så när jag ropade på henne och gick för att se efter så stor hon och proppar munnen full med blomjord. Gah! Så det var bara att gå och tvätta av ungen och dammsuga upp all jord. Men nu när hon har fått dille på alla blomkrukor så dröjer det nog inte länge innan det händer igen. Suck.

Man ser rakt där hon dragit fingrarna genom jorden på golvet och fönsterbrädan, haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!