måndag, januari 25, 2016

Promenad

Idag valde jag att ta en promenad med Lilja. Det var soligt och inte så kallt (-9) och hon hade vägrat att sova i sängen (hon sover som oftast 2-3 timmar mellan 12-15), utan vaknat båda gångerna jag försökt lägga henne. Så jag tänkte att hon kanske kunde somna i vagnen på en promenad (hon har gjort det alla 3 gånger hon har åkt vagn tidigare).

Så på med alla kläder och ut med vagnen. Gick och gick tills hon började gnälla och då kapitulerade jag och vände hemåt. Men sedan så somnade hon halvvägs hem så jag avvek och tog en liten extra sväng. Ca 25 minuter var vi ute bara, men det blev ganska lagom. Dock vaknade hon efter inte ens 5 minuter hemma.. Så anledningen till promenaden misslyckades, bättre lycka nästa gång.

Är ganska nöjd över mig själv att jag tog beslutet över att ta mig ut med henne, och att jag faktiskt gjorde det också! Kände att en prestationslös promenad, utan stress är det bästa att träna på att komma ut. Då kommer gångerna då jag ska iväg och passa en tid vara mindre läskiga och stressfyllda.

I vagnen på promenad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!