torsdag, november 10, 2011

Anna VS Mat

Idag tappar jag precis allt som jag tar mig för och gör..
Det började med min lunch som jag skulle värma på. Det hela går galant, jag ställer in matlådan och micron och värmer. Men när jag tar ut den så är den inte tillräckligt varm. Så den åkte in en stund till, men den här gången med locket bara löst liggandes ovanpå. När jag andra gången ska plocka ut den så glider lockar och matlådan mellan min hand och allt åker ner på golvet. Det är ris och korvstroganoff över HELA köket och det sprättar över hela mig och hela bänken. Jag tappar verkligen lusten för allt.. Men det är bara att ställa sig och torka upp allt.

När jag och Sofie bakade idag så skulle jag öppna en ny kakaoförpackning.. Vad tror ni hände? Jo, det säger poff! Det blir kakao över halva bordet, golvet och mig och Sofie :P Bara till att torka upp igen!

Nu när jag bakar andra svängen så skulle jag bara ställa ut kakorna på balkongen för att svalna. Tänker att allt går så bra nu. Tvätten, disken och städningen har ju gått jätte bra. Men icket!
Jag har tydligen något emot mat idag, eller mat har tydligen något emot mig idag...
För självklart så åker en kaka ner på balkonggolvet. Bara till att torka upp!

Anna VS Mat
0-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!