söndag, februari 11, 2018

Nu går jag hem

I fredags jobbade jag mitt sista pass. Jag har jobbat heltid i 7 dagar senaste 1½ veckan. Helt galet på ett sätt. Från att bara jobba halvtid med lite kontorstid så blev det heltid med bara kontor. Men det har faktiskt varit roligt, om än jobbigt också såklart. Det har tagit på krafterna och jag har var sjukt trött de sista 3 dagarna (och även nu i helgen).
Jag har hjälpt till att ordna rutiner i en uppköpt butik. Så de rutiner jag redan hade ordnat med på mitt jobb skulle nu appliceras på den nya butiken. Jag visste ju lite vad jag gjorde i alla fall, om än inte allt kanske. Det var väldigt många telefonsamtal kan jag säga för att starta upp allt på nytt. Men som sagt, roligt och lärorikt minst sagt. Känner mer och mer att kontor är mer för mig, där trivs jag.

Men nu ska det bli otroligt skönt att få vara hemma. Det är så mycket som ska fixas här också innan bebis ankomst. Det kommer att bli lite pö om pö, har ett till barn att ta hand om och förbereda på ankomsten och ett hus att sköta. Så allt blir inte på en gång direkt. Ska skriva en lista och börja beta av den eftersom, för just nu finns den bara i mitt huvud, och den blir så lätt rörig då och saker försvinner lätt från listan sådär av misstag. Så nu blir det lite mer struktur och ordning först och främst så att mitt sinne kan få lite ro.

8 veckor kvar och sista arbetspasset var avklarat i fredags



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!