söndag, februari 25, 2018

Betar av listan

Nu börjar vi beta av vår "att göra lista" allt eftersom här hemma. Eller ja, det är mest Robert som betar av den (förutom den delen gällande att vara gravid och förbereda/boa in för tös nummer två). Han har satt upp en ledstång i trappan, som blev jätte bra. Bra både för mig och Lilja. Lättare för oss båda två att komma både upp och ner nu.
Har bytt handtag och lås på dörren, så nu vet vi att det inte finns nycklar på vift någonstans till huset, vilket känns väldigt bra och tryggt.
Och jag har faktiskt i princip packat BB-väskan klart faktiskt. Bara typ laddare kvar, men det tar jag i sista minuten.

Ledstång i trappen

Men jag börjar bli väldigt stressad över avstyckningen och köpet av huset. Det dyker upp flera småsaker allteftersom som vi måste fixa med och som kostar mer pengar, samt att det verkar se mer och mer ut som att allt kommer att bli klart i samma veva som födseln.. Känns rätt så tufft att hålla på att ordna med allt det när man precis kommit från BB, inte direkt ett drömscenario. Så jag hoppas verkligen, verkligen att allt går smidigt nu efter att beslutet är taget. Vill inte behöva knövla på med juristen, banken, lantmäteriet, mäklaren eller någon annan part. Vill bara att allt ska flöda fram som i ett vattenfall, helst lika fort också. Skulle vara drömmen att ha allt klart innan förlossningen så att man inte behöva bekymra sig för det då. Men det är bara önsketänkande, och med min vanliga tur en omöjlighet. Men jag ska fortsätta hoppas!


Jag ska även fortsätta hoppas på att Lilja börja greppa potträningen snart och att hon börjar utöka ordförrådet och talet i sig. Har listat upp att det finns 14 ord hon har och använder sig utav. Det är inte jätte mycket, så det blir fort frustration från allas sida när kommunikationen inte finns där. Samtidigt märks det väldigt väl att hon är i en utvecklingsfas just nu, för känslorna strömmar över för henne dagligen. Så det är mycket för henne just nu, utveckling och ändrade rutiner och vi som pushar för att lära henne massa andra saker samtidigt. Förstår att hon har det tufft, men jag har det nog lika tufft just nu tror jag.. Vi kämpar på. Hon kommer att få fortsätta vara hemma från förskolan ett par dagar till mest troligt, då det har börjat gå magsjuka där. Och det är något jag verkligen inte vill ha hem som höggravid, nej huvva!


Plockade fram tågbanan tidigare i veckan för att kunna roa henne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!