tisdag, februari 13, 2018

Förkyld.. igen!

Så fort Lilja kommer hem med en ny förkylning så åker jag dit på samma 3-4 dagar senare. Just nu tål min kropp ingenting, allt immunförsvar är helt borta pga graviditeten. Sedan december har jag åkt på alla hennes förkylningar. Två stycken var riktigt jobbiga och jag var hemma från jobbet till och med. Det är lite halvjobbigt att sitta i kassan när man nyser och torkar snor om vartannat liksom :P Men nu slipper jag tänka på det i alla fall. Nu kan jag vara hemma och vila bort den här förkylningen i lugn och ro.

Men hon kommer nog att få vara hemma från förskolan nästan helt de sista 1-2 veckorna innan BF tror jag, allt för att jag inte ska bli sjuk. Känns inte så lockande att vara dyngförkyld och samtidigt krysta ut en unge liksom. Eller så kanske nysningarna hjälper till på traven med att få ut den där ungen, haha! ;)

Just nu är jag i stadiet att det fortfarande blir sämre, så jag hoppas att det vänder snart. Hade precis blivit HELT frisk från den förra förkylningen och så åker jag dit igen. Orkar inte! Tappar ork och fokus från allt annat jag måste göra och det har jag inte tid med just nu. Ge mig bara två veckor så kan jag vara sjuk sen. Tro om bacillerna/kroppen nappar på den dealen? Knappast. Kommer nog fortsätta vara konstant sjuk till sommaren eller något. Optimistisk jag vet! :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!