torsdag, december 07, 2017

Vaccination

Jag vaccinerade mig mot influensan igår. Tydligen så är jag en riskgrupp i och med att jag är gravid, så då har landstinget det som rekommendation - att man bör vaccinera sig. Detta var dock ingen information jag fått via någon mödravårdscentral, nej jag råkade läsa det i en liten notis i tidningen för någon vecka sedan. Var tvungen att ringa och dubbelkolla detta med en barnmorska om så var fallet, och mycket riktigt så var det så. Konstigt att de inte kunde ha berättat det vid ett besök.. I alla fall så åkte jag dit vid en drop in tid efter ett planerat läkarbesök, vi väntade och väntade, tillsammans med ca 30 andra personer som skulle dit, alla 65+. När jag till slut kom in så visade det sig att jag inte fick vaccinera mig eftersom att jag precis samma dag skulle påbörja en penicillinkur mot UVI. Så det var bara att åka hem med beskedet att boka in tid efter att jag ätit klart min kur.
Så igår var vi äntligen där. Tog en spruta och sen var det klart. Men jag har börjat känna av lite biverkningar tror jag i alla fall. Har dock ingen möjlighet att kolla upp det, men jag hoppas att det går över snart. Har ingen lust att sjukskriva mig imorgon. Men jag ska ta och göra kväll nu så får vi se om det blir bättre över natten *håller tummarna*.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!