tisdag, december 05, 2017

Kalas & Gala

Den 25:e november hade vi kalas här hemma för vår lilla 2-åring. Vi hade massa ballonger och vimplar, kakor och tårta. Allt för att få ett fint kalas för lillskruttan. Hon var mest begeistrad över ballongerna och då främst den stora heliumballongen med siffran 2. Den lekte hon med hela tiden!

Dock var det inte alltför många som kom. Mormor, morfar och morbror plus några kompisar till oss. Så på hela dagen var det 8 personer här bara, varav jag träffade 6 st innan jag for på kvällen.
Dagen efter kom några eftersläntrare, Roberts familj. Så lite firad blev hon ju i alla fall. Även Robert då, eftersom att vi hade slagit ihop fikat för de båda (Robert fyllde 30).

Hon var nöjd över sina presenter i alla fall - Babblarna i gosedjursformat. Och de har fortsatt vara stora favoriter ända sedan dess! Tårta fick hon smaka på också, men hon åt inte så mycket av den.




På kvällen for jag iväg på handelsgalan med några av mina kollegor. Det var mycket trevligt! Vi träffades först hos chefen för snittar och en drink (alkoholfritt för mig såklart) och surrade en stund innan det var dags för mingel på galan.
Det var rätt mycket folk där från alla bolag i stan. Under middagen delades det ut 5 priser och ett hemligt extra pris. Sedan dansades det hela kvällen lång tills det tog slut kl. 01. Var rätt så trött och mör i kroppen när jag äntligen fick somna i sängen vid 02.30. Men roligt hade jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!