tisdag, december 05, 2017

Jobbigt besked

Idag fick jag veta att lillan inne i magen endast har en fungerande njure. Vet inte varför eller vad det egentligen innebär för graviditeten eller efter hennes ankomst. Jag vet att det går att leva ett liv fullt ut med bara en njure. Men man blir ändå lite fundersam på allt som kan hända trots allt. Det blev lite av en chock när läkaren ringde och berättade det, främst eftersom att jag inte alls varit inställd på det, då hon sade på ultraljudet att hon inte var orolig över det hela. Så då hade jag släppt det helt. Då blev det något omvälvande med det beskedet och jag får nog jobba med det ett par dagar och läsa på en del. Jag vet ju fortfarande inte om den andra njuren är skadlig på något sätt för henne, om den behöver opereras bort eller liknande. Är mest fundersam om det kan påverka graviditeten eftersom att det är hennes njurar som producerar fostervattnet. Ska i alla fall på ytterligare ett ultraljud hos den här överläkaren om ca 10 veckor. Så jag får samla mina frågor och funderingar till dess.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!