tisdag, december 27, 2016

Julhelgen

Nu är julhelgen äntligen över.  För min del har det inte varit någon jul. Har inte haft någon som helst julkänsla då jag mest har jobbat alla dagarna och inte haft de allra bästa dagarna. Haft några jobbiga pass och varit helt borta då jag inte haft koll på någonting. Bävar lite grann för när jag ska tillbaka helt och hållet nu faktiskt.

På julafton fick jag vara med någon timme på kvällen med julklappsutdelning och efterrätt i Komnäs. Juldagen blev lite lunch hos mina föräldrar innan jag åkte för att jobba kväll och de andra fick fira jul. Annandagen jobbade jag dagpass och även idag har jag jobbat ett dagpass. Det är jätte bra med extra pengar, men det känns lite tråkigt att inte spendera Liljas riktiga jul med henne. Nog för att jag vet att hon inte kommer att minnas något av detta och att det framöver kommer vara roligare att fira jul med henne.

Men för att jag skulle få vara med och fira med henne lite mer så hade vi julklappsöppning dagen innan julafton. Så Lilja fick julklappar av oss då och det var så roligt att se henne öppna dom. Hon bara slet och rev i allt papper. Hon har fattat allt det där redan och tyckte det var super att få öppna massa paket med roliga leksaker i, haha!
Av oss fick hon en pulka, ett set med bilar/flygplan o.s.v. och en leksakstelefon. Hon satt sedan i pulkan och hade leksakerna där i som hon lekte med :)

Liljas julklappar

Lilja med sina julklappar :) 

Nu känns det skönt att allt återgår till det normala. Vara hemma med skruttfian och bara vara och mysa tillsammans. Har faktiskt saknat det dom här dagarna och längtat efter att få fortsätta vara hemma med henne. Ser fram emot att mysa och gosa nu de sista dagarna på detta året.

Hoppas att ni hade en trevlig jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!