torsdag, juni 16, 2016

Ute på vift

Igår var jag och Lilja ute och snurrade i 6 timmar! Vi har nog aldrig varit borta hemifrån så länge själva tror jag.

Först var vi på avslutningen för babyrytmiken i parken vid museet, jätte mysigt. Sedan var det dags för Lilja att äta och bytas på, Innan hon somnade. Så jag nästan sprang till jobbet och petade på henne under tiden så att hon inte skulle somna, bara för att hon skulle få äta först. Kändes som att hon verkligen behövde det i värmen och att det hade gått en bra stund sedan sista matpausen. Men efter att allt var klart hade hon såklart hunnit bli övertrött, så det tog en bra stund innan hon somnade. Lesson learned. Låt hon sova!

Vi mötte upp Nastja och Vlada för en promenad och fika på stan. Jätte trevligt och mysigt. Men jag kan knappt minnas att Lilja varit sådär liten som Vlada är nu, tiden går så jäkla fort nu! Det skiljer ca 5 månader på dom. De där första 2-3 månaderna när de fortfarande är lugna och mysiga och är nöjd med att bara ligga hos en hela dagarna är förbi och jag saknar det faktiskt lite grann. Nu är det full rulle hela tiden, haha! Men det är mysigt det också, för nu får man en helt annan respons från henne och man kan busa och leka.

Utsikt från kajen

Efter dejten gjorde vi bort några ärenden på stan och på Jysk, därefter åkte vi hem. Då tog energin slut helt och hållet för mig. Jag orkade inte något mer alls och allt gick fel! Jag var vrålhungrig men hade ingen motivation att göra middag. Fick kämpa med att få Lilja att somna (hon valde såklart att vara vaken 1 timme längre än vanligt) och var tvungen att välja på att duscha eller göra middag under hennes sovstund. Jag hoppade in i duschen, då jag kände att jag verkligen behövde det efter en dag på vift i solen. Men i samma veva kom Robert hem tidigare från övertiden på jobbet och gjorde middag då. Älskade make som kommer och räddar mig när det tagit tvärstopp för mig själv. Han är bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!