måndag, juni 20, 2016

7 månader

Idag blir Lillbusan 7 månader. Tiden går så jäkla fort och det har hänt så mycket på dessa 7 månader att det inte är klokt. Jag tyckte nog att de första 3 månaderna var lite långsammare, det hände inte lika mycket. Men sedan hon börjat vara med på ett annat sätt och sitter och leker själv så har tiden bara sprungit iväg. Dessa sista 3-4 månaderna har jag ingen koll på vad jag har gjort tror jag.
Jag upptäckte häromdagen att hon är så galet lik Robert. Varken jag eller Robert har kunnat se vem av oss hon är lik och alla har sagt olika. Men det var något hon gjorde så det flashade till och det bara skrek Robert om henne. Så vi får se om det blir en mini-Robert av henne framöver.

Såhär glad är man när man är 7 månader!
Vid 7 månader finns ingen inplanerad BVC kontroll. Men jag var nyfiken så jag åkte dit själv och vägde henne, 9765 gram tung. Hon är nu för tung för liggdelen i vagnen, trots att den räcker till 8 månader, haha!
Försökte mig även på att mäta henne, men det är väldigt svårt att göra det själv. Har inte tillräckligt med armar för att hålla huvudet, benet och mätdonet. Men det blev ca 75 cm, så jag får se om en månad då vi har nästa kontroll och se om det kan ha stämt någorlunda eller inte.

Vi har i alla fall tagit fram sittdelen. Men jag funderar på hur vi ska göra med sovningarna i vagnen då den är ganska hård i jämförelse med liggdelen som har en madrass. Om hon sitter innan så är hon fastspänd och då går det inte att ha någon madrass eller fäll där. Får se vad jag hittar på för lösning.

På promenad i sittdelen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!