måndag, februari 29, 2016

Efterkontroll

Nu har jag äntligen varit på min efterkontroll sedan förlossningen. Denna bokas allt som oftast in mellan 8-12 veckor efter, men min tid blev avbokad förra gången och denna tid blev 3 veckor efter. Men det är skönt att det är bortgjort nu och allt var som det skulle.
Satt i drygt 1 timme och pratade om allt från graviditeten till nu efteråt om amning bland annat. Fick både lugnande råd och åsikter samt förklaring på några funderingar. Kände när jag gick att jag hade kunnat sitta och prata säkert 1 timme till om allt, så jag gissar på att jag kanske har ett större behov om att prata om allt än vad jag har trott och känt tidigare. För det är en stor förändring, mycket som händer i kroppen både under graviditet och efter förlossningen.
Men samtidigt är det något man inte pratar om så mycket, framförallt inte med de som inte har gått igenom samma sak, för man har inte samma typ av förståelse som efteråt, samt att det helt enkelt känns konstigt att prata om allt från bristningar, amning och moderskänslor. Inte ett hett samtalsämne på middagen liksom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!