lördag, februari 20, 2016

3 månader

Idag blir Lilja (a.k.a Liljebus) 3 månader!

Liljebusan!

Tiden går så fort och det hinner hända så mycket på ganska kort tid, både för henne och för mig.
Vi har under de senaste 2 veckorna tränat bort amningsnappen helt och hållet, så nu använder vi den inte längre. Det innebär också att hon har större behov av att rapa och har blivit mycket duktigare på den fronten. Av någon anledning är inte heller amningsstunderna lika lång, utan de är mycket kortare. Om det beror på tillströmningen av mjölken vet jag inte eller om hon helt enkelt känner sig nöjd med mindre. Men på måndag får vi se hur mycket hon har växt, så det ska bli spännande!

Jag har börjat bli mer säker på mig själv. Har under denna vecka varit på promenad själv, åkt buss in till stan själv, lunchat med svägerskan och sprungit på stan själv med Lilja. Det har ökat mitt självförtroende oerhört mycket och det känns inte alls lika jobbigt att åka iväg längre.
Det som kan kännas tungt fortfarande är om jag exempelvis ska till tandläkaren eller läkaren för min egen del, för då har jag inte alltid möjlighet att kunna plocka upp henne/trösta henne//mata henne/byta på henne om det skulle behövas. Så det är jag fortfarande orolig/nervös över.

Början till en mer självsäker mamma :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!