fredag, december 18, 2015

4 veckor gammal

Idag blir lillstumpan 4 veckor. Tiden går fort och jag har lyckats klara av en vecka själv med henne. Nu känns det inte lika läskigt och överväldigande längre.. Men varje morgon är trots allt fortfarande ganska jobbig, främst då jag oftast bara har fått 5 timmars sömn under natten. Men oftast får jag någon extra timme på förmiddagen, så det är sällan vi kliver upp före 10-11 tiden.

För fyra veckor sedan skrev jag ett vilseledande inlägg om att det endast är 4,6% av alla barn som föds på sitt beräknade förlossningsdatum, och att det därför var väldigt liten chans att hon faktiskt skulle göra entré den dagen. Men det gjorde hon! :)



Jag fick veta redan tidigt på morgonen att något var på G.
Vaknade ca 06:05 av att vattnet gick. Klockan 9 var vi inne på förlossningen för en kontroll och strax därefter blev jag inskriven. Sedan, efter många långa timmar, närmare 17,5 timmar senare, klockan 23:27 på natten så kom hon äntligen, vårat lilla 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!