tisdag, maj 21, 2013

Söndag och Tisdag

Jag har börjat inse saker nu när jag jobbar. Först och främst så måste jag säga att det är jätte roligt att jobba där jag är. Har jätte bra och trevliga arbetskamrater som alltid ställer upp. Men det är mycket som jag har svårt för ännu, väldigt mycket kvar att lära mig och rutiner som ska in i huvudet. Dessa närmaste veckorna kommer att vara intensiva. Men det känns bra också, det är roligt att vara på ett nytt ställe, ett helt annat jobb där jag får lära mig nya saker! :)

Men åter till rubriken.. Söndag.
Hade sådan sjuk söndagsångest i söndags. Ville inte alls jobba. Jag som aldrig har haft sådan typ av ångest tidigare (bara "vanlig" ångest)tyckte att det kändes lite underligt faktiskt. Robert påminde mig om att det här var ju något nästan alla kände på söndagar. Men jag har inget minne av att jag hade det när jag pluggade eller jobbade inom vården (då var det antingen varje dag eller nästan aldrig). Men jag tror att det mesta har att göra med att jag fortfarande känner mig så sjukt osäker där, men samtidigt att jag alltid vet att jag har jätte mycket att göra på måndag mornar. Men så fort någon dag har gått så känns det inte så farligt längre.

Den ständiga oron över att jag ska göra något fel i kassan och dylikt finns ju alltid där. Men jag känner att jag hanterar det ganska bra hittills. Tror jag i alla fall.

Tisdag.
Tisdag är, har jag nyss upptäckt, den värsta dagen på hela veckan. Fy fasen alltså. Det är i början av veckan, så man är fortfarande trött från helgen. Det är länge kvar till helg så man får nästan ont i magen. Det är den värsta dagen helt klart!

Köpte blommor till mig själv i helgen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!