onsdag, april 21, 2010

Söka jobb

Har sökt två jobb till igår och två till idag. Så nu har jag många CV'n ute på vift. Men då får jag väl förhoppningsvis jobb också. Annars blir det riktigt knapert med pengar i sommar. Inte bra.
Hade en riktigt bra dag igår. Syster M var här och umgicks och hade kissarna med sig. Hon var här idag en lite sväng också, men lämnade kissarna. Vi ska vara lite barnvakt åt dom. Så nu har jag fyra kissar här.

Ingen skola förrän den 11, eller ja, inte alls vad jag har fått höra från en lärare. Eftersom att jag inte har varit där så är det ingen idé att jag kommer alls lät det som. Kul att dom i princip struntar i en sådär. Ska prata med programansvarige om det.

Skönt att all snö börjar försvinna. Vill verkligen ha sommar nu!

Just det, fick punktering på bilen för ett par dagar sedan. Som tur var kunde pappa, genom sin kontakt, fixa nya däck snabbt åt oss. Inte så roligt. Nog för att vi behövde nya däck till bilen, men inte såhär snart. Aja, sånt händer. Det löste sig i alla fall. Blev bara några tusenlappar fattigare. Vi som redan har lite småproblem, särskilt om jag inte får jobb i sommar.

Ska till bedömningen i morgon igen. Blir ett par gånger innan jag får se vad det blir för resultat. Men jag tycker att det ser ljust ut i alla fall. Så det är bra.

Nu är jag hungrig. Kan vara för att jag inte har ätit något idag. Men det är för att det är en dålig dag idag. Men det är ändå snart middag. R är hemma om en timme och kommer med kycklingen. Ska göra kyckling i ugn, ris och currysås. Mumma!

Nej, nu ska jag sätta mig och läsa lite bok.
Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!