söndag, mars 14, 2010

Olycklig fest

Sitter här just nu, dricker vatten och äter riskakor med smak av gräddfil och lök. Mycket goda. Situationen är däremot inte god.
Det var fest ikväll. Skulle inte ha åkt känner jag nu såhär i efterhand. Dock är det svårt eftersom att det var hos oss. Men den slutade ganska tidigt, bra det, för det var många som blev alldeles för fulla. Och jag blev bara på dåligt humör när något gick snett. Som att min datamus försvann. Har fortfarande inte hittat den. Och jag svär att jag gör något dumt, som att inte lämna lägenheten, förrän den är tillbaka igen. Blir så less på fulla människor som gör dumma saker.
För mig blev dock inte så mycket alkohol. En cider, en svag grogg och lite likör. Inte mycket, men tillräckligt för mig. Det gick utför på annat sätt istället för mig. P kom förbi. Förstörde allt. Så jag drog mig undan ett tag och bad dom till slut att avsluta festen eftersom att jag inte orkade mer.
Nu har jag städat bort det allra mesta. Eller ja, om man ser det nu så syns det inte att vi har haft fest här. Så relativt mycket då kanske. Men det är mycket kvar. Måste torka golven imorrn från allt söl.
Har duschat och känner mig inte alls pigg på att göra något. Alltså ingenting. Så jag vet inte. Jag ska nog fortsätta dricka mitt vatten och äta mina riskakor.

Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!