tisdag, september 10, 2019

Mittuniversitetet

Ja, då har jag alltså påbörjat ett 3-årigt program på Mittuniversitetet. Programmet för hälsa och rehabilitering i arbetslivet. Jag blir alltså rehabiliteringsvetare när jag är färdig. Ett arbete som jag väldigt länge har velat ha, jag har bara inte riktigt vetat om att det funnits eller vart jag ska söka mig. Tror inte att jag har varit riktigt redo för det förrän nu. Men under föräldraledigheten har jag funderat mycket på vad jag egentligen velat göra och har ett tag velat söka mig vidare inom en annan bransch, inom just hälsa. Och denna utbildning var helt klockren för mig! Den bygger på så bra med det jag redan har, undersköterska och spa-terapeut. Det faller ihop så bra att jag får en bred utbildning att stå på och får ett arbetssätt som passar mig, just det här med lite mer kontorsarbete, strukturering och planering, samt klientkontakt och möjlighet att hjälpa andra människor med deras arbetsrelaterade hälsa/ohälsa. Något jag brinner för. Nu hoppas jag bara att det blir enkelt att plugga, eftersom det är på distans krävs det mycket självdisciplin och planering. Samt att jag klarar alla kurser, för alla är inte superenkla direkt. Men.. vi tar en kurs i taget och arbetar oss framåt. 
Önska mig lycka till! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!