torsdag, november 08, 2018

Överklagan

Jag har det rätt tufft just nu. Det är mycket som händer runt min familj, sånt jag inte vill ta upp här, inte just nu i alla fall. Det upptar väldigt mycket tankar och gamla känslor bubblar upp till ytan.

Husköpet har vi stött på problem efter problem, och nu är vi mitt uppe i det största - som kan få allt att rasera. Jag känner att jag inte orkar mer snart. Jag står verkligen och vickar på kanten till avgrunden känna det som.

Det är nämligen som så att vi har behövt överklaga till tingsrätten för att ha rätt att köpa huset. Så just nu känns allt så ovisst. Och jurist är inte direkt billiga kan jag säga. Vi har behövt ta hjälp med den här överklagan. Men jag hoppas att allt tar slut nu. Så vi slipper lägga mer pengar på detta, kan återuppta renoverandet, ta lånet och skriva klart köpebrevet samt återfå lite hjärnkapacitet till annat. För mitt huvud, mitt humör och hela jaget blir så starkt kopplat till det här, på ett negativt sätt. Jag kan inte slappna av och sluta tänka på det och det tär, det tär så mycket på mig. Fy så jobbigt!

Jag vill bara att allt ska lösa sig och jag vill hoppa över närmaste 2-3 månaderna så att allt är bra sen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!