måndag, oktober 22, 2018

Emirah 6 månader

Vår lilla prinsessa fyllde 6 månader i onsdags, den 17:e oktober. Att tiden går så fort, kan inte fatta att det gått 6 månader redan. Men jag försöker ta vara på bebistiden så mycket jag kan. Samtidigt som jag försöker ge Lilja massa kvalitetstid. Det är en balans det där.
Min lilla tjej är iaf 68 lång och väger 8400g just nu. Hon har alltså blivit 17 cm längre och 4,2 kg tyngre. Det är rätt så mycket ändå närjag tänker efter. Tycker att hon växer, men ser hon fortfarande som min lilla pytte bebis.

Sötast i stan!

Lilla Emirah

Glad skruttunge 

I fredags gjorde vi hand- och fotavtryck på både Lilja och Emirah. Jag har gjort det på Lilja sedan hon var liten också, vid 6 mån, 1 år, 2 år osv. Roligt att ha kvar sen! Har även en idé om en tavla jag ska göra. Men jag återkommer om den senare, när den är klar.





Nu är verkligen hösten här. Inga löv är kvar på träden. Jag var tvungen att ta lite fina höstbilder på flickorna. Underbara barn!

Har även gjort höstfint på bron, gillar det massor! Men jag börjar längta så mycket till jul. Vill ha ljusslingor, stjärnor och gran. Och jag ser verkligen fram emot att få baka pepparkakor med Lilja. Sen jag fick barn har jag börjat tycka om julen mer och mer för varje år. Älskar att få starta egna traditioner i vår lilla familj!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!